Medvídci
Pedagogičtí pracovníci:
Vladislava Zajacová
Bc. Eva Nováková
MEDVÍDCI 2024/2025
Ve třídě je zapsáno 27 dětí, z toho 10 dívek a 17 chlapců ve věkovém rozmezí 3-6 let.
Třída MEDVÍDCI je uspořádána do Center aktivit – tzv. pracovních koutků. Cílem a snahou je připravit dětem prostor pro nacházení dostatku nápadů, inspirací, materiálů a pomůcek potřebných pro jejich zdravý rozvoj. V malých skupinkách děti vykonávají všechny své činnosti, což jim umožňuje možnost rozvoje přirozené komunikace, slovní zásoby, samostatného rozhodování, učení se pomáhat ostatním, rozhodování se a řešení situací.Děti jsou vedeny k vzájemné spolupráci, samostatnosti. Učení se pro ně tímto stává hrou.
Charakteristika TVP
Pro TVP na školní rok 2024/2025 jsme zvolily název :“ TEDDY POZNÁVÁ STROMY”
Přivítací básnička:
V kruhu tady sedíme,
za ruce se držíme.
Popřejem si hezký den,
ať je každý spokojen.
Ať se máme všichni rádi,
vždyť jsme přeci kamarádi.
Básničky, písničky a pohádky budou děti provázet při získávání nových zkušeností během každého dne a po celý školní rok, a to nejen při pohybových aktivitách, ale i během celého dne včetně odpočinku. Zaměřeny budou tématicky na jednotlivé integrované bloky. Záměr je budovat a posilovat tvořivou formou vztah k přírodě a celému světu, využívat básničky a hudbu jako prostředek jakékoliv výchovné, pohybové a vzdělávací činnosti v souladu s cíli ŠVP a RVP.
·Rozvoj řečových dovedností, komunikace
·Rozvoj fyziologického vývoje dětí
·Rozvoj tvořivosti, smyslového vnímání, logického myšlení, paměti
·Utváření sebedůvěry a zdravého sebeprosazování
·Relaxačnímu odpočinku a zpracování emocí-
·Vedení ke zdravému životnímu stylu
·Jako přirozenou prevenci sociálně patologických jevů
·Vytváření pozitivního klimatu ve třídě
·Kooperaci, kultivaci osobností, k týmové spolupráci a toleranci
Třídní vzdělávací program je rozdělen do 10 integrovaných bloků, které budeme postupně rozpracovávat do jednotlivých témat v týdenních plánech a doplňovat a konkretizovat s ohledem na cíle, kterých má být dosaženo.
Třídní plán dle potřeby můžeme obměňovat, doplňovat a to k případnému nutnému opakování probraných témat, k získání prostoru pro realizaci vlastních nápadů dětí nebo z důvodu aktuální situace (např. akce MŠ, neočekávané situace).
Kompetence:
·Umět se rozhodovat
·Umět být tolerantní ke svým kamarádům, rodině, zaměstnancům MŠ
·Umět pomáhat ostatním dětem i dospělým
·Bez ostychu umět říci svůj názor, prosbu, požádat o radu nebo pomoc
·Vyřešit situaci samostatně, klidně
·Umět přijímat následky za své činy
·Bez obav mít povinnosti, plnit je