Medvídci
Pedagogičtí pracovníci:
Vladislava Zajacová
Bc. Romana Dudová
MEDVÍDCI 2023/2024
Ve třídě je zapsáno 27 dětí, z toho 10 dívek a 17 chlapců ve věkovém rozmezí 3-5 let.
Třída MEDVÍDCI je uspořádána do Center aktivit – tzv. pracovních koutků. Cílem a snahou je připravit dětem prostor pro nacházení dostatku nápadů, inspirací, materiálů a pomůcek potřebných pro jejich zdravý rozvoj. V malých skupinkách děti vykonávají všechny své činnosti, což jim umožňuje možnost rozvoje přirozené komunikace, slovní zásoby, samostatného rozhodování, učení se pomáhat ostatním, rozhodování se a řešení situací.Děti jsou vedeny k vzájemné spolupráci, samostatnosti. Učení se pro ně tímto stává hrou.
Charakteristika TVP
Pro TVP na školní rok 2023/2024 jsme zvolily název : “MEDVÍDEK TEDDY POZNÁVÁ STROMY”
PŘIVÍTACÍ BÁSNIČKA:
Když jsi smutný nezoufej, do medvídků utíkej.
Máme se tu všichni rádi, protože jsme kamarádi.
Zpíváme a tančíme, vše nové se učíme.
Básničky, písničky budou děti provázet při získávání nových zkušeností během každého dne, po celý školní rok nejen při pohybových aktivitách, ale i během odpočinku. Zaměřeny budou tématicky na jednotlivé integrované bloky. Záměr je budovat a posilovat tvořivou formou vztah k přírodě a celému světu, využívat básničky a hudbu jako prostředek jakékoliv výchovné, pohybové a vzdělávací činnosti v souladu s cíli ŠVP a RVP.
- Rozvoj řečových dovedností, komunikace
- Rozvoj fyziologického vývoje dětí
- Rozvoj tvořivosti, smyslového vnímání, logického myšlení, paměti
- Utváření sebedůvěry a zdravého sebeprosazování
- Relaxačnímu odpočinku a zpracování emocí-
- Vedení ke zdravému životnímu stylu
- Jako přirozenou prevenci sociálně patologických jevů
- Vytváření pozitivního klimatu ve třídě
- Kooperaci, kultivaci osobností, k týmové spolupráci a toleranci
Třídní vzdělávací program je rozdělen do 10 integrovaných bloků, které budeme postupně rozpracovávat do jednotlivých témat v týdenních plánech a doplňovat a konkretizovat s ohledem na cíle, kterých má být dosaženo.
Třídní plán dle potřeby můžeme obměňovat, doplňovat a to k případnému nutnému opakování probraných témat, k získání prostoru pro realizaci vlastních nápadů dětí nebo z důvodu aktuální situace (např. akce MŠ, neočekávané situace).
Kompetence:
- Umět se rozhodovat
- Umět být tolerantní ke svým kamarádům, rodině, zaměstnancům MŠ
- Umět pomáhat ostatním dětem i dospělým
- Bez ostychu umět říci svůj názor, prosbu, požádat o radu nebo pomoc
- Vyřešit situaci samostatně, klidně
- Umět přijímat následky za své činy
- Bez obav mít povinnosti, plnit je