Medvídci

Pedagogičtí pracovníci:
Vladislava Zajacová
Bc. Eva Nováková

MEDVÍDCI 2024/2025

Ve třídě je zapsáno 27 dětí, z toho 10 dívek a 17 chlapců ve věkovém rozmezí 3-6 let.

Třída MEDVÍDCI je uspořádána do Center aktivit – tzv. pracovních koutků. Cílem a snahou je připravit dětem prostor pro nacházení dostatku nápadů, inspirací, materiálů a pomůcek potřebných pro jejich zdravý rozvoj. V malých skupinkách děti vykonávají všechny své činnosti, což jim umožňuje možnost rozvoje přirozené komunikace, slovní zásoby, samostatného rozhodování, učení se pomáhat ostatním, rozhodování se a řešení situací.Děti jsou vedeny k vzájemné spolupráci, samostatnosti. Učení se pro ně tímto stává hrou.

Charakteristika TVP

Pro TVP na školní rok 2024/2025 jsme zvolily název :“ TEDDY POZNÁVÁ STROMY”

Přivítací básnička:

V kruhu tady sedíme,

za ruce se držíme.

Popřejem si hezký den,

ať je každý spokojen.

Ať se máme všichni rádi,

vždyť jsme přeci kamarádi.

 

Básničky, písničky a pohádky budou děti provázet při získávání nových zkušeností během každého dne a po celý školní rok, a to nejen při pohybových aktivitách, ale i během celého dne včetně odpočinku. Zaměřeny budou tématicky na jednotlivé integrované bloky. Záměr je budovat a posilovat tvořivou formou vztah k přírodě a celému světu, využívat básničky a hudbu jako prostředek jakékoliv výchovné, pohybové a vzdělávací činnosti v souladu s cíli ŠVP a RVP.

·Rozvoj řečových dovedností, komunikace

·Rozvoj fyziologického vývoje dětí

·Rozvoj tvořivosti, smyslového vnímání, logického myšlení, paměti

·Utváření sebedůvěry a zdravého sebeprosazování

·Relaxačnímu odpočinku a zpracování emocí-

·Vedení ke zdravému životnímu stylu

·Jako přirozenou prevenci sociálně patologických jevů

·Vytváření pozitivního klimatu ve třídě

·Kooperaci, kultivaci osobností, k týmové spolupráci a toleranci

 

Třídní vzdělávací program je rozdělen do 10 integrovaných bloků, které budeme postupně rozpracovávat do jednotlivých témat v týdenních plánech a doplňovat a konkretizovat s ohledem na cíle, kterých má být dosaženo.

Třídní plán dle potřeby můžeme obměňovat, doplňovat a to k případnému nutnému opakování probraných témat, k získání prostoru pro realizaci vlastních nápadů dětí nebo z důvodu aktuální situace (např. akce MŠ, neočekávané situace).

Kompetence:

·Umět se rozhodovat

·Umět být tolerantní ke svým kamarádům, rodině, zaměstnancům MŠ

·Umět pomáhat ostatním dětem i dospělým

·Bez ostychu umět říci svůj názor, prosbu, požádat o radu nebo pomoc

·Vyřešit situaci samostatně, klidně

·Umět přijímat následky za své činy

·Bez obav mít povinnosti, plnit je