Medvídci

Pedagogičtí pracovníci:
Vladislava Zajacová
Bc. Monika Kozlová

MEDVÍDCI 2025/2026

Charakteristika třídy:

Ve třídě je zapsáno 23 dětí, z toho 8 dívek a 15 chlapců ve věkovém rozmezí 2,5 – 6 let.

Třída MEDVÍDCI je uspořádána do Center aktivit – tzv. pracovních koutků. Cílem a snahou je připravit dětem prostor pro nacházení dostatku nápadů, inspirací, materiálů a pomůcek potřebných pro jejich zdravý rozvoj.

V malých skupinkách děti vykonávají všechny své činnosti, což jim umožňuje možnost rozvoje přirozené komunikace, slovní zásoby, samostatného rozhodování, učení se pomáhat ostatním, rozhodování se a řešení situací.

Děti jsou vedeny k vzájemné spolupráci, samostatnosti. Učení se pro ně tímto stává hrou.

Třídní vzdělávací plán s názvem „ROK S MEDVÍDKEM TEDDY“ vychází ze Školního vzdělávacího programu „KAŽDÝ DEN O KROK DÁL“. ŠVP je zpracován v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem.

Neoddělitelnou součástí naší práce je spolupráce s rodinou, která přispívá k harmonickému rozvoji dítěte a usnadňuje mu vstup do další etapy vzdělávání.

 

 

PŘIVÍTACÍ BÁSNIČKA:

MEDVÍDCI VÍTEJTE,

DO ŠKOLKY SPĚCHEJTE.

ČEKÁ NA VÁS SPOUSTA HER,

SMÍCH A RADOST KAŽDÝ DEN.

BUDEM SI TU SPOLU HRÁT,

ZPÍVAT, TANČIT, MALOVAT.

VŠICHNI SE TU MÁME RÁDI,

PROTOŽE JSME KAMARÁDI.

 

Básničky, písničky budou děti provázet při získávání nových zkušeností během každého dne, po celý školní rok nejen při pohybových aktivitách, ale i během odpočinku. Zaměřeny budou tématicky na jednotlivé integrované bloky. Záměr je budovat a posilovat tvořivou formou vztah k přírodě a celému světu, využívat básničky a hudbu jako prostředek jakékoliv výchovné, pohybové a vzdělávací činnosti.

 

ZAMĚŘÍME SE NA:

•Rozvoj řečových dovedností, komunikace • Rozvoj fyziologického vývoje dětí • Rozvoj tvořivosti, smyslového vnímání, logického myšlení, paměti • Utváření sebedůvěry a zdravého sebeprosazování • Relaxačnímu odpočinku a zpracování emocí • Vedení ke zdravému životnímu stylu • Jako přirozenou prevenci sociálně patologických jevů • Vytváření pozitivního klimatu ve třídě • Kooperaci, kultivaci osobností, k týmové spolupráci a toleranci

 

Třídní vzdělávací program je rozdělen do 10 integrovaných bloků, které budeme postupně

rozpracovávat do jednotlivých témat v týdenních plánech a doplňovat a konkretizovat s ohledem na cíle, kterých má být dosaženo.

Třídní plán dle potřeby můžeme obměňovat, doplňovat a to k případnému nutnému opakování probraných témat, k získání prostoru pro realizaci vlastních nápadů dětí nebo z důvodu aktuální situace (např. akce MŠ, neočekávané situace).